Telefonica, T-mobile, U:fon, Vodafone - výrazně odlišné firemní kultury, že? Mně to tak připadalo, začal jsem tedy pátrat po názoru někoho zvnitřku.
Nebudu Vás napínat a otisknu mailovou komunikaci se Senior manažerkou firemní komunikace T-mobilu, Martinou Kemrovou.
Vážení,
v internetové metropoli managementu a personalistiky, magazínu Bosston.cz jsme si
stanovili tématem měsíce "Firemní kulturu". Z tohoto důvodu bych se na Vás rád
obrátil s krátkými anketními otázkami, chtěl bych totiž porovnat náhled na firemní
kulturu u našich telefonních operátorů.
Najdete-li chvilku na poslání několika stručných odpovědí, budu rád a vbrzku je otisknu.
1) Co pro Vás znamená spojení "Firemní kultura"? Spočívá její těžiště spíše uvnitř
firmy nebo vně?
Firemní kultura samozřejmě vychází ze společnosti, z jejích hodnot, pricipů a
strategie. Projevuje se i navenek, směrem k zákazníkům, partnerům, dodavatelům,
široké veřejnosti... Mělo by jít o řízený proces; naše společnost má v tomto
směru hned několik nástrojů na řízení firemní kultury.
2) Obměňuje se firemní kultura v českých společnostech v průběhu let?
Jistě, neboť i společnosti v České republice se mění a rozvíjejí. Mění se jejich
zaměření v souladu s trhem, stejně tak jako jejich lokální či mezinárodní strategie.
Firemní kultura je jiná u strat-upu, jiná pak u firmy, která je již plně etablovaná a zaměstnává mnohonásobně víc zaměstnanců než na počátku. Často také záleží na rozhodnutí zahraničního vlastníka, nakolik dá prostor lokálním specifikům a nakolik se snaží uplatnit kulturu osvědčenou v mateřské zemi. Obecně je znát jistý posun od produktového a výkonového zaměření na další "soft" elementy, například péče o zákazníka.
3) Čím je originální a dobrá ta Vaše, ve Vaší společnosti? Nebo jste s ní snad
nespokojeni?
V naší firemní kultuře se hodně odráží zákaznická orientace. Je to přístup, se
kterým jsme spokojeni, protože stejné principy, které uplatňujeme navenek, platí i pro zákazníka interního. Uplatňujeme férový přístup, jednáme spolu se vzájemným respektem, je na nás spolehnutí - to je jen několik z principů, které uplatňujeme a které jsou příznivě přijímány jak zaměstnanci tak vedením společnosti.
4) Domníváte se, že je slušná interní firemní kultura poznat zvenku?
Určitě. Zákazník ji pozná již při vstupu do budovy, zavolání na infolinku,
návštěvy prodejny či z osobního jednání se zaměstnancem společnosti. Všechny projevy by měly mít jednotící linku, společný jednotný základ.
Tak, a tímto krátkým rozhovorem naše exkurze do firemních kultur telefonních operátorů končí. Protože na zprávy od ostatních jsem čekal už dlouho, ale nedočkal se. Škoda, začal jsem článek psát ze skutečného zájmu.
Je tedy firemní kultura poznat i navenek?
Komentáře
Firemní kultura T-Mobile
Dobrý den,
jak správně říká paní Kemrová, firemní kultura se dá posoudit i po zavolání na jejich (T-Mobile) infolinku. Poté dojde k následujícímu :
1. automatický hlas Vám sdělí, že pro Vás hledají vhodného operátora (ačkoli ještě nevědí kdo jste a jaký problém chcete řešit)
2. automatický hlas Vám sdělí, že všichni operátoři jsou obsazeni a žádného vhodného pro Vás nenašel
3. napíšete do T-Mobile mail. Omluví se a vyžádají si další údaje (den, čas a číslo volaného, jichž se problém týká).
4. poté několik dní čekáte, ale na celkem banální problém se odpovědi nedočkáte
Pokud zaměstnanci TM stejně přistupují i ke svým kolegům - interním zákazníkům, pak jim buď bůh milostiv.
infolinka
Chápu, že tato zkušenost ve Vás mohla vyvolat negativní pocity, což mě osobně samozřejmě mrzí. Patrně jste měl smůlu na chvíli, kdy byla infolinka přetížena, což se při obsluhování 5 milionů zákazníků může stát. Mimochodem, dostal jste odpověď na svou otázku? Pokud ne, sem s ní. Martina K
Poslat nový komentář