Everesta, s.r.o.

Jak snížit náklady na IT

Peníze na notebooku

Kde je možné v organizaci na IT ušetřit?
Většina organizací má dnes vybudovány počítačové sítě se servery, na kterých provozují operační systémy, nákladné databáze a samozřejmě podnikové aplikace. Za několik málo let je třeba tyto servery vyměnit za výkonnější. O tyto sítě se v podniku stará oddělení informačních technologií a pracovníci těchto oddělení potřebují nákladná školení týkající se nejnovějších verzí operačních systémů, databází a správy podnikových aplikací. A přitom většinu z toho podnik vůbec nepotřebuje, protože může využívat podnikové aplikace formou služby ASP (Application Service Providing).

Jaký je princip služby ASP?
Uživatelé, tedy pracovníci podniku, mají na svých počítačích nainstalován klientský program, který jim zajišťuje přístup ke všem potřebným funkcím a údajům systému. Vlastní systém je přitom provozován na serveru dodavatele takového systému formou služby. Podnik pak nepotřebuje servery pro tyto podnikové aplikace a ani většinu pracovníků oddělení informačních technologií, kteří se o tyto servery starají. Zákazník, který využívá podnikové aplikace formou služby, se nemusí starat o veškeré činnosti spojené s provozem aplikací, tedy o instalace nových verzí softwaru, archivaci a zálohování dat, zabezpečení dat a další provozní funkce.

Jaroslav Šmarda
Jaroslav Šmarda

Jaké funkce poskytuje informační systém provozovaný formou služby v personální oblasti?
Odborní referenti, tedy mzdové účetní a další specialisté personálního oddělení, mají na svých počítačích prostřednictvím klientského programu k dispozici veškeré funkce a personální údaje pracovníků podniku. Všichni pracovníci podniku mohou mít přes internetový portál přístup k vybraným personálním údajům. Mohou např. ve svém internetovém prohlížeči vidět svůj elektronický výplatní lístek, přehled nepřítomnosti a kontaktní údaje všech kolegů, a také své údaje o docházce, protože elektronický docházkový systém používaný v podniku lze propojit s personálním systémem provozovaným formou služby. Manažeři najdou na portálu přehledné údaje i o svých podřízených.

Kde je ještě možné snížit firemní náklady?
Jednou z možností je outsourcing zpracování mezd, kdy se personální procesy předají externímu dodavateli. Společnost Vema, která tyto služby poskytuje, zajistí veškeré činnosti spojené se zpracováním mezd včetně zastupování před úřady při kontrolách. Podstatná výhoda je v tom, že zákazník, který takto používá personální informační systém, má k dispozici celý systém prakticky stejně, jako by ho provozoval interně. Vzdáleně může sledovat průběh výpočtu mezd, tisknout požadované sestavy či nahlížet do libovolných informací ve svých datech. Přitom lze provozovat všechny ostatní personální aplikace, které s aplikací pro zpracování mezd přímo sdílejí data, ve vlastní režii. Externí zpracování mezd proto nečiní žádné provozní problémy, které by jinak vyčlenění mzdové agendy mimo podnik nutně způsobilo.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Inzerce
Společnost Vema, a. s., patří mezi přední dodavatele komplexních personálních informačních systémů v České republice a na Slovensku a je jedním z nejvýznamnějších poskytovatelů aplikací do oblasti lidských zdrojů (HRM) formou ASP.

Komentáře

Poslat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.

Více informací o možnostech formátování

CAPTCHA
Toto je ochrana před spamem. Doplňte prosím výsledek.
3 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.
By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.